Nå de unge med god journalistikk – uten TikTok-dansing
-
Dato og tid:29. januar 2026
-
Hvor:Pressens hus, Skippergata 24, Oslo
-
Pris:Medlem av norsk presseorganisasjon: Kr 4 950 Andre deltakere: Kr 6 950
-
Åpent for:Alle
-
Arrangør:Institutt for journalistikk
Kursledere: Agnes Bridge Walton, IJ og Peder Haugfos
De redaktørstyrte mediene sliter med å nå unge målgrupper og svært mange unge får med seg nyhetene fra Snapchat, TikTok eller Instagram, i stedet for de tradisjonelle kanalene. Men er det noen som faktisk har lykkes med å nå de unge? Hvilke metoder og plattformer har de brukt, og hvordan kan du som journalist eller redaktør jobbe smartere for å sikre fremtidens lesere, seere og lyttere?
Dette kurset gir deg et dypdykk i kultur, språk og visuelle uttrykk blant unge – rett og slett kunnskapen du trenger for å føle deg trygg på å skape innhold som treffer. I tillegg presenterer vi en rekke case og eksempler og tilrettelegger for diskusjoner og oppgaver som alle handler om hvordan redaktørstyrte medier kan nå et ungt publikum – uten å falle i klisjéfeller eller miste sitt journalistiske særpreg.
Etter kursdagen går vi på det nye mediumet Demo sitt arrangement i Pressens hus og møter en ung målgruppe “på ekte”.
Se mer inofmasjon her.