Magasiner i New York 2022
-
Dato og tid:24.-27. april 2023
-
Hvor:New York
-
Pris:12 000 kr
-
Åpent for:Journalister, mellomledere og redaktører i uke- fag- og nyhetsmagasiner
-
Arrangør:Institutt for Journalistikk
Bli med til mediemetropolen New York. Her møter vi bedrifter og mennesker som daglig jobber knallhardt for å skape det beste og mest innovative journalistiske magasininnholdet, gjennom lyd, video, bilder og tekst, både digitalt og på print.
På denne fire dager lange studieturen møter vi toneangivende redaksjoner, og innovatører både innenfor og utenfor det vi definerer som tradisjonelle magasiner. Vi får et innblikk i hva som er nåtid og framtid innenfor journalistisk innhold, strategitenkning og bevisst utnyttelse av publiseringsplattformer.
Målet er at du returnerer hjem med nye ideer og en endret tankegang for utvikling av journalistisk innhold i egen redaksjon.
DU LÆRER (BLANT ANNET):
- Hvordan noen av verdens ledende mediebedrifter utvikler magasininnhold for å treffe målgruppene
- Hvordan journalistikk og teknologi kombineres for å fortelle historier på nye måter, på forskjellige plattformer
- Hvilke teknologier og hvilke enheter når man aktuelle lesere/brukere best på nå og fremover
- Hvordan systematisk innovasjon fremmer det journalistiske innholdet
PASSER FOR:
Nysgjerrige og nytenkende journalister, mellomledere og redaktører i uke- fag- og nyhetsmagasiner
KURSAVGIFT:
Kr 12 000,-
MERK! Kursdeltager dekker selv reise, kost og losji som kommer utenom kursavgiften.
PRAKTISK INFO:
Tid: 24. – 27. april 2023
Kurset starter i New York kl. 09:00 mandag 26. september, og avsluttes torsdag 29. september ved lunsjtider
Sted: New York
Antall kursplasser: 12
KURSLEDER:
Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi