Skip to main content
Magasinenes Mestermøte 2024

Magasinenes Mestermøte 2024

  • Dato og tid:
    Torsdag 14. mars 2024
  • Hvor:
    Pressens hus, Skippergata 24, Oslo
  • Pris:
    Gratis
  • Åpent for:
    Medlemmer av Stup-ordningen (MBL-Stup eller Fri-Stup).
  • Arrangør:
    STUP

Nok en gang inviterer Stup og IJ ansatte i ukepresse, fagpresse og nyhetsmagasiner, til en gratis minikonferanse, spesialtilpasset magasinpressen. Meld deg på for å møte norske og internasjonale aktører som deler av sin kunnskap og sine prosjekter, vyer og satsingsområder fremover. Og møt kollegaer i magasinbransjen for en hyggelig og inspirerende halv dag sammen.

Du må være omfattet av Stup-ordningen (MBL-Stup eller Fri-Stup) for å kunne delta på dette seminaret. Det stilles ikke krav til ansiennitet, og deltakelse gir ingen karantene i ordningen.
Nytt av året er det at du som deltaker på seminaret kan melde deg på én av to gratis praktiske workshops i etterkant av seminaret.
Det er 15 plasser på hver av «verkstedene», som tildeles etter førstemann til mølla-prinsippet. Når du søker om plass på kurset, skriv inn hvilket seminar du ønsker å delta på under begrunnelse i søknadsskjemaet.
Seminarene er:
1. Praktisk bruk av AI for magasinbransjen
2. Print er ikke død! Hvordan jobbe med- og utvikle papirproduktene i 2024?
Dette er noen av temaene vi ønsker å belyse:
– Hvordan påvirker utviklingen av kunstig intelligens magasinbransjen?
– Aktuelle og innovative grep i bransjen for nett og print det siste året
– Teknikker for å fortelle historier godt i 2024
Målgruppe: Journalister, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere i magasin- og fagpressen.
Kursledere:
Ingeborg Heldal er ansvarlig redaktør i KK og KK.no, Norges eldste og største kvinnemagasin. Hun har tidligere blant annet vært sjefredaktør i magasinet Cosmopolitan og redaktør i Side2. Ingeborg har i tillegg hatt en rekke oppdrag som programleder og gjest i diverse TV-show, både i NRK og TV3.
Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi.
Tidspunkt: Torsdag 14. mars, seminar kl. 10:00 – 12:00 og workshops 12:45 – 15:00
Hvor: Pressens Hus, Skippergata 24, Oslo
Antall deltakere: Inntil 70 stk.