
Boklansering: Schibsted – The Digital Transformation of a Nordic Media Giant
-
Dato og tid:18. August 2025, Kl: 10:00
-
Hvor:Pressens hus
-
Pris:Gratis
-
Åpent for:Alle
-
Arrangør:Senter for undersøkende journalistikk (SUJO) og forskningsgruppen for medieindustri og journalistikk, begge ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Velkommen til lansering av boken:
Schibsted – The Digital Transformation of a Nordic Media Giant, Routledge, 2025
18. august, kl.10.00-11.00, Ytring, Pressens hus, Oslo.
Hvordan navigerer man et av Nordens største mediekonsern gjennom den digitale revolusjonen – med mål om å ekspandere og komme styrket ut på den andre siden?
Vi inviterer til en samtale med forfatter Ole J. Mjøs, professor i medievitenskap, Universitetet i Bergen, som har gått tett på Schibsted’s strategiske veivalg og digitale og internasjonale reise.
Med seg har han Trine Eilertsen, sjefredaktør og administrerende direktør i Aftenposten, og Ole Jacob Sunde, styreleder i Stiftelsen Tinius, eieren av Schibsted, og tidligere styreleder i selskapet i 20 år – to nøkkelpersoner som har vært tett på utviklingen og dilemmaene underveis. Samtalen ledes av Martin Fjellheim, nyhetsredakør i Medier24, og sammen løfter de frem de store spørsmålene:
Hva er Schibsteds største suksesser og kriser? Hva var de viktigste vendepunktene i Schibsteds digitale ekspansjon? Hvorfor ble selskapet delt? Hva står på spill i kampen mot globale plattformselskaper – og hvordan ser veien videre ut for selskapet som har som mål å bli Nordens ledende mediedestinasjon?
Dette er en sjelden anledning til å få førstehåndsinnsikt i historien og fremtiden til et av de viktigste medieselskapene i vår tid.
Arrangementet er gratis og åpent for alle med interesse for media, ledelse, digital transformasjon, og samfunnsutvikling.
Tid og sted:
18. august, kl. 10.00–11.00
Ytring, Pressens hus, Oslo
Med: Trine Eilertsen, Ole Jacob Sunde, Ole J. Mjøs
Samtaleleder: Martin Fjellheim